Islam Graphics
More Islam Graphics at Jhocy.com

JADUAL KELAS

SALAM SEMUA, SAYA MEMINTA MAAF SAYA TIDAK DAPAT MEMBUAT KELAS LAGI DISEBABKAN TELAH BERPINDAH KE RAWANG.
INSYAALLAH,JIKA DI IZINKAN SAYA AKAN MEMBUKA KELAS DIRAWANG.MASA DAN WAKTUNYA AKAN DIBERITAHU KELAK

NASI AYAM

Hari aku terasa nak masukkan segala ilmu masakkanku untuk tatapan kekawang semua.........ni resepi yang aku olah sendiri......lepas ni ada lebih banyak lagi resepi yang akan aku paparkan..............tungguuu. sorry gambar takde sebab takde kamera you.........

NASI AYAM
Bahan Untuk Nasi
4 tin susu beras basmathi
4 tin susu air rebusan ayam
2 buku kecik pati ayam
100 gm majerin

Sup & Air Rebusan Ayam
tulang ayam [terpulang nak taruk berapa ekor]
1 bungkus sup bunjut [ditumbuk]
1 biji bawang besar [blender]
5 ulas bawang putih[blender]
2 inci halia[blender]
1 buku kecik kuib pati ayam [lau nak sedap taruk le 2 buku]

Cara membuat
1. Rebuskan tulang ayam dalam periuk besar bersama bahan-bahan membuat sup & rebusan ayam sehingga mendidih.
2. Ambil 4 tin susu air rebusan ayam dan masukkan dalam rice-cooker. Masukkan beras dan daun pandan serta majerin. Masakkan beras saperti masak nasi biasa.

AYAM BERMADU
Bahan
1 ekor ayam [potong 2]
2 biji bawang besar [blender]
5 ulas bawang putih [blender]
2 inci halia [blender]
5 batang serai [blender]
kicap kipas udang secukupnye [botol merah ye]
gula [ni ikut suka hati ye]

Cara membuat
3. Lumurkan bahan untuk ayam pada ayam dan bakar dalam oven pada suhu 180'C selama 20 minit. [Boleh juga gorengkan dalam minyak yg banyak sehingga masak, ayam ye potong 4]

Hiasan
Daun salad timun tomato daun sup & daun bawang[racik]
bawang goreng garam secukupnya

Sos
Cili 10 biji cili merah
3 sudu Sos cili
2 ulas bawang putih
2 s/b cuka atau jus limau nipis[tak taruk pun sbb x suka masam]
gula & garam secukupnya

0 comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails

Sorry Graphics More Sorry Graphics at Jhocy.com

KU MOHON SEPULUH JARI KEMAAFAN JIKA ADA TERSILAP TERKURANG SEMASA SAYA MENGAJAR

Thank You Graphics More Thank You Graphics at Jhocy.com

RIBUAN TERIMA KASIH KU UCAPKAN KEPADA PELAJAR-PELAJAR YANG DATANG KE KELAS KU INI.SEMOGA TIDAK SERIK UNTUK BERSIFU DENGANKU.....